Republika Hrvatska |
Nisam dobio račune
Tipski upit: "Još nisam dobio račune za naknade za 2019. godinu. Jeste poslali račune?"
Računi za naknade za 2019. godinu izdani su 11.08.2019. i poslani desetak dana nakon toga. Ako ste obveznik plaćanja naknada, a račune niste dobili niti nakon mjesec i pol od dana njihovog izdavanja, postoji nekoliko potencijalnih uzroka takvog problema:
- Pogrešna adresa punomoćnika za primanje pismena. Ako ste imenovali punomoćnika za primanje pismena vezanih za Vašu brodicu i ako je on u tom svojstvu upisan u očevidniku brodica, računi su poslani na njegovu adresu. Provjerite sa punomoćnikom da li je on primio račune te da li je njegova adresa koja je upisana u očevidniku brodica točna i ažurna. Podatke o upisanom punomoćniku za primanje pismena i njegovoj adresi možete provjeriti preko lučke kapetanije ili ispostave u kojoj je brodica trenutačno upisana ili preko Ministarstva.
- Pogrešna adresa vlasnika. Ako u očevidniku brodica nije upisan punomoćnik za primanje pismena, računi se izdaju na adresu koja je u trenutku izrade računa u očevidniku brodica upisana kao adresa vlasnika brodice. Moguće je da niste dobili račune iz razloga što Vaša adresa, koja je upisana u očevidniku brodica, nije točna i ažurna. Podatke o Vašoj (vlasnikovoj) upisanoj adresi možete provjeriti preko lučke kapetanije ili ispostave u kojoj je brodica trenutačno upisana ili preko Ministarstva.
- Suvlasnici. Ako je brodica u suvlasništvu, provjerite sa ostalim suvlasnicima da li je netko od njih dobio račune. Za dodatne informacije možete pogledati i poglavlje Suvlasnici.
- Ostali problemi. Moguće da je došlo do različitih ostalih problema u dostavi, primjerice da je pošiljku preuzeo član kućanstva a o tome nije obavijestio vlasnika, da je pošiljka ubačena u krivi poštanski sandučić, itd.
Ako je za plovni objekt nastala obveza plaćanja naknada, a niti jedan (su)vlasnik odnosno korisnik tokom godine na koju se naknade odnose nije primio račune za naknade (osobno, putem punomoćnika ili putem drugih suvlasnika), dužni ste, kao (su)vlasnik odnosno korisnik tijekom godine na koju se naknade odnose to prijaviti Ministarstvu, najbolje putem e-mail adrese prigovor@pomorstvo.hr te Vas molimo da tako i postupite.
Dostava računa e-mailom
Kako bi pribavili račune za naknade koji Vam nisu uspješno dostavljeni, pošaljite e-mail Ministarstvu na adresu prigovor@pomorstvo.hr sa zahtjevom da Vam se računi dostave e-mailom i napišite kratko očitovanje u vezi adrese. Na primjer: "Poštovani, molim vas da mi e-mailom dostavite račune za naknade za upotrebu pomorskog dobra i za sigurnost plovidbe za 2019. godinu za brodicu oznake: ST 1111, NIB: 111111. U očevidniku brodica je upisana moja (vlasnikova) stara adresa, zbog čega dostava računa poštom nije uspjela, te vas obavještavam da ću lučkoj kapetaniji/ispostavi podnijeti zahtjev za upis promjene adrese."
Obrazac zahtjeva za upis promjene adrese možete pronaći ovdje, pod nazivom "Zahtjev za promjenu adrese vlasnika brodice". Napominjemo da je u situaciji kada (su)vlasnik brodice promjeni adresu, isti dužan u roku od 30 dana od dana promjene adrese lučkoj kapetaniji ili ispostavi u kojoj je brodica upisana podnijeti zahtjev za upis promjene adrese.
Tipski zahtjev: "Zapišite moj e-mail: ivo.ivic@gmail.com. Molim vas da mi račune od sada za ubuduće uvijek šaljete na taj e-mail."
Informatički sustav izrade i slanja računa trenutačno ne podržava upis e-maila na koji će se trajno slati računi, tako da za sada ne možemo udovoljiti takvim zahtjevima. Za sada možete samo jednokratno zahtijevati da Vam djelatnici Ministarstva e-mailom dostave račune koji su već izdani a nisu Vam uspješno dostavljeni poštom, na način opisan u gornjem tekstu.
Dostava poštom na drugu adresu
Tipski upit: "Možete mi još jednom poštom (ne e-mailom) poslati račune, ali ovaj put na drugu adresu, sve na trošak Ministarstva?"
Ne. Dvostruko slanje računa poštom, kojim se dvostruko troše sredstva iz državnog proračuna i zadaje dodatni posao državnim službenicima nije prihvatljivo posebice iz razloga što je u većini slučajeva riječ o tome da su problemi i troškovi uzrokovani propustima (su)vlasnika brodica koji nisu pravovremeno nadležnoj lučkoj kapetaniji ili ispostavi podnijeli zahtjev za upis promjene adrese. Račune zatražite e-mailom, te podesite zahtjev za upis promjene adrese, na način kako je to gore opisano. Ako račune ne možete primiti preko e-maila, alternativno možete doći u lučku kapetaniju ili ispostavu ili u Ministarstvo i zamoliti da Vam se ispišu novi računi.
Ako je Vaš slučaj istovjetan ili sličan gore navedenim tipskim upitima/zahtjevima, molimo Vas da u cilju što bržeg rješavanja problema postupite prema gore navedenim uputama i da ne podnosite upit/prigovor/zahtjev ako to nije nužno. U suprotnom, odnosno ako same upute sugeriraju podnošenje dopisa ili ako Vam upute nisu pomogle ili se iste ne mogu primijeniti na Vaš slučaj, dopis možete podnijeti na e-mail adresu prigovor@pomorstvo.hr
Povezano: početna stranica, o naknadama, pravni izvori, plaćanje unaprijed, primjeri dobrih prigovora / dopisa, suvlasnici